Ułatwiamy augustowianom załatwianie spraw bez wychodzenia z domu. Od teraz Profil Zaufany można założyć i potwierdzić w Urzędzie Miejskim w Augustowie. Dzięki tej usłudze zdalnie złożysz wniosek o nowy dowód osobisty, zgłosisz utratę starego dokumentu, uzyskasz odpis aktu stanu cywilnego, zgłosisz urodzenie dziecka i wiele innych spraw urzędowych. W Ratuszu uzyskasz fachową pomoc w założeniu swojego Profilu Zaufanego.
Jak założyć profil zaufany?
Profil Zaufany założysz od ręki w 3 prostych krokach:
1. Wypełnij formularz na stronie
https://pz.gov.pl
o wydanie Profilu Zaufanego przez Internet. Potwierdź złożenie wniosku kodem, który dostaniesz przez SMS.2. Następnie potwierdź wniosek w jednym ze stacjonarnych punktów potwierdzających. Od teraz możesz to zrobić również w Urzędzie Miejskim w Augustowie.
Inne punkty potwierdzające w Augustowie to: Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Urząd Skarbowy, Urząd Gminy Augustów oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Możesz również potwierdzić swoją tożsamość bez wychodzenia z domu - jeśli taką usługę oferuje Twój bank. Listę banków znajdziesz na stronie pz.gov.pl.
3. To wszystko! Profil zaufany będzie ważny trzy lata. Możesz przedłużyć jego ważność przed upływem tego czasu.
Załatwiaj sprawy przez całą dobę i z dowolnego miejsca
Profil zaufany to bezpłatna metoda, dzięki której można załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu: 24 godziny na dobę i z dowolnego miejsca.
W tej chwili Profil Zaufany ma już blisko czternaście milionów obywateli. Nie ma Cię wśród nich? Czas to zmienić!
Jeden system, wiele korzyści
Dzięki Profilowi Zaufanemu załatwisz wiele spraw urzędowych przez Internet, m.in.:
• złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego,
• zgłosić utratę dowodu osobistego,
• uzyskać odpis aktu stanu cywilnego,
• zgłosić urodzenie dziecka,
• sprawdzić stan swoich punktów karnych,
• zarejestrować, zawiesić i wznowić działalność gospodarczą,
• zapisać się na wizytę w Urzędzie Miejskim,
• uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta (IKP),
• zapisać się na wizytę w placówce ZUS,
• złożyć wniosek o świadczenie 500+,
• wysłać oficjalną korespondencję do wskazanej instytucji,
Pełną listę spraw, na której znajdują się setki pozycji, które możesz wykonać dzięki Profilowi Zaufanemu, znajdziesz na stronie pz.gov.pl.