Plan Centrum dla śródmieścia Augustowa trafił do publicznego wglądu

W samym sercu Augustowa miasto udostępnia projekt, który może zmienić wygląd ulic wokół Rynku. Mieszkańcy mają ograniczony czas, by przestudiować dokumenty, wziąć udział w dyskusji i zgłosić uwagi do prognozy oddziaływania na środowisko.
- Projekt Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Centrum
- Gdzie i kiedy można zapoznać się z dokumentami w Augustowie
- Jak zgłaszać uwagi i co się z nimi stanie
Projekt Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Centrum
Burmistrz wyłożył do wglądu projekt miejscowego planu obejmujący obszar określony w załączniku do dokumentu i opatrzony prognozą oddziaływania na środowisko. Zakres planu dotyczy terenu śródmieścia i obejmuje fragmenty kilkunastu ulic, które wpływają na codzienne życie mieszkańców i rozwój usług.
Obszar projektu obejmuje między innymi ulice:
- Polna
- Jonkajtysa
- Ks. Skorupki
- Wojska Polskiego
- Rynek Zygmunta Augusta
- Mostowa
- Kilińskiego
- 3 Maja
- Młyńska
- Sienkiewicza
- Kościelna
- Żabia
Dokument przygotowano w ramach procedur planistycznych i ocen środowiskowych wymaganych prawem. Projekt będzie dostępny do wglądu, by mieszkańcy i przedsiębiorcy mogli ocenić proponowane ustalenia dotyczące zabudowy, funkcji i ochrony środowiska w centrum miasta.
Gdzie i kiedy można zapoznać się z dokumentami w Augustowie
Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko będzie udostępniony do publicznego wglądu w dniach 15-10-2025 - 04-11-2025. Można je przeglądać:
- w siedzibie Urzędu Miejskiego w Augustowie przy ul. Młyńskiej 35, w pokojach 312 i 313, w godzinach pracy urzędu 7.30 - 15.30,
- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego (BIP), gdzie umieszczone zostaną dokumenty i informacje dotyczące etapu wyłożenia.
Publiczna dyskusja nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie odbędzie się w formie stacjonarnej w Sali Konferencyjnej nr 105 Urzędu Miejskiego przy ul. Młyńskiej 35 w dniu 03-11-2025 o godz. 15.00. To okazja, by na żywo zadać pytania i usłyszeć objaśnienia od urzędników.
Jak zgłaszać uwagi i co się z nimi stanie
Każdy, kto kwestionuje ustalenia projektu, może wnieść uwagi. Termin na składanie uwag upływa z dniem 18-11-2025. Uwagi można składać:
- w formie papierowej bezpośrednio w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego przy ul. Młyńskiej 35 lub za pośrednictwem poczty,
- elektronicznie na adres e-mail [email protected], przez ePUAP (/UMAug/SkrytkaESP) lub system e-Doręczenia (AE:PL-35988-93894-AIEST-25),
- ustnie do protokołu w pokoju 312 lub 313 w siedzibie urzędu.
Uwaga ważna praktycznie: podanie imienia i nazwiska albo nazwy oraz adresu jest wymagane, by uwaga mogła zostać rozpatrzona przez Burmistrza. Wniesione zgłoszenia będą rozpatrywane przez Burmistrza Miasta Augustowa; dokumenty i procedura wynikają z zapisów ustaw dotyczących planowania przestrzennego oraz udostępniania informacji o środowisku.
Ogłoszenie podpisał Zastępca Burmistrza Sławomir Sieczkowski. Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
na podstawie: Urząd Miejski w Augustowie.
Autor: krystian