Nowe logo Augustowa 5 kolorów i większy herb na spójną identyfikację

2 min czytania
Nowe logo Augustowa 5 kolorów i większy herb na spójną identyfikację

Wizualny lifting, a nie przewrót — tak przedstawiają zmianę włodarze miasta. W Augustowie odświeżono logotyp, powiększono herb i uproszczono paletę barw, by lepiej działał w różnych skalach i na dokumentach miejskich. To element szerszego planu budowania jednolitego systemu komunikacji wizualnej.

  • Jak Augustów uprościł paletę i wzmocnił herb
  • Wydział Komunikacji Społecznej o systemie marki

Jak Augustów uprościł paletę i wzmocnił herb

Miasto zdecydowało się na ewolucję znaku po 10 latach stosowania dotychczasowego logotypu. W praktyce oznacza to rezygnację z wersji kolorowej herbu na rzecz wersji monochromatycznej i większej jego czytelności. Dotychczasowy znak wykorzystywał aż 11 kolorów; nowa paleta została zredukowana do 5, inspirowanych lokalną przyrodą — wodą, słońcem i puszczą. Zmiany obejmują też uproszczenie linii i poprawę proporcji, tak aby znak lepiej współgrał z materiałami promocyjnymi i cyfrowymi.

“Po pierwsze, mimo sugestii komisji heraldycznej, pozostawiamy nasz herb bez żadnych zmian. Jest on swoistym dziedzictwem Augustowa i jego mieszkańców. Burmistrz nie przyjął sugestii komisji, aby wprowadzać w nim zmiany. Bronimy obecnego kształtu herbu, który jest uświęcony wieloletnią tradycją. Natomiast logotyp unowocześniamy, bo 10 lat praktyki jego stosowania pozwoliło wyciągnąć kilka praktycznych wniosków. Główny cel modyfikacji, to otwarcie możliwości stworzenia szerszego systemu komunikacji wizualnej, który obejmie miejskie jednostki i instytucje.”
Filip Chodkiewicz, zastępca burmistrza Augustowa

Wydział Komunikacji Społecznej o systemie marki

Nowy znak ma pełnić funkcję marki parasolowej — wokół niego powstanie rodzina submarek dla miejskich jednostek. Dzięki temu każda instytucja będzie mogła korzystać ze spójnego systemu wizualnego, zachowując własny charakter. W uproszczonym motywie graficznym pojawia się też „ukryta” litera A, będąca symbolicznym powiązaniem nazwy z formą znaku.

“Zależało nam, by nowe logo nie było tylko ładnym znakiem, ale częścią przemyślanego systemu. Dzięki temu Augustów zyskuje narzędzie do konsekwentnego budowania marki — czytelną, uporządkowaną i nowoczesną, a jednocześnie elastyczną i otwartą na rozwój.”
Kajetan Kłoczko, kierownik Wydziału Komunikacji Społecznej, Kultury, Turystyki i Promocji Urzędu Miejskiego

Zmiana została jednomyślnie przyjęta przez Radę Miejską, a urzędnicy podkreślają, że to lifting łączący szacunek dla tradycji z potrzebami nowoczesnej komunikacji.

na podstawie: Urząd Miejski w Augustowie.

Autor: krystian